Na tronie


Dziś krótko - o tronie dla księżniczki, czyli foteliku następnym. Wybrałyśmy się (ja, moja mama i Karola) na wycieczkę 200 km, aby kupić fotelik... Jest z nami już prawie drugi miesiąc, ale nie było okazji, aby napisać.




Jaki?
Axkid Kidzone (RWF)

Dlaczego?
RWF, bo bezpieczeństwo Karoli jest najważniejsze.
Axkid - bo zaufałam Panu Proste (osiemgwiazdek.blogspot.com). Dosłownie... Chciałam inny (bo 1. wygląd, 2. tańszy, 3. bo tak). Pan Proste od razu postawił diagnozę "U was nie da rady, musi być ten. Zaufa mi pani?". Cóż... Jak można zaufać komuś, kogo poznało się trzy minuty wcześniej? No... Można ;)



Jak się sprawdza?
Muszę przyznać, że zachwalany system dociągania pasów równocześnie z zagłówkiem jest strzałem w dziesiątkę. Po dość intensywnym użytkowaniu fotelika mogę powiedzieć, że sprawdza się to doskonale - zapięcie małej w fotelik (wraz z rozebraniem jej z kurtki) zajmuje mi... minutę (pod warunkiem, że Karola ma dobre nastawienie do wycieczki :P).

Warto?
Na pewno warto, ale pewnie większość rodziców staje przed dylematem, czy warto wydawać dwa, trzy razy więcej na fotelik? Mnie przekonała informacja, że dzieci przewożone w fotelikach RWF - w porównaniu do dzieci w fotelikach przodem do kierunku jazdy - pięciokrotnie rzadziej doznawały uszkodzeń ciała (poszukajcie na blogu osiemgwiazdek Pana Proste).



Za co?
Ja wiem, że to kupa pieniędzy, ale... Chrzciny, roczek, becikowe... My wydaliśmy "nasze" (a tak na serio to Karoliny) pieniądze z becikowego na fotelik.

Dziękuję za pomoc w wyborze i montaż Panu Proste z bloga osiemgwiazdek.

20 komentarzy:

  1. I ja do tego pana planuję się skierować po pomoc... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No my też właśnie stoimy przed wyborem fotelika. Nie jest to łatwe. FAKT. Jaki to przedział wagowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9-25 kg, ale Karolina jest lżejsza a pasuje (obecnie fotelik ma być dopasowany do wzrostu, a nie wagi - kryteria wagowe są jedynie wyznacznikiem "mniej więcej"). Zdaniem Pana Proste, mała, która jest drobnej budowy, będzie jeździć w nim nawet do szóstego roku życia (o ile nie zacznie przybierać nieprawdopodobnie szybko ;)

      Usuń
    2. I do tego czasu będzie jeździć tyłem do kierunku jazdy? A jak się zbuntuje? Da się ten fotelik montować też odwrotnie?

      Usuń
    3. Mam nadzieję ze aż do tego czasu będzie tyłem - dzieci nauczone jazdy tyłem,nie buntują się - lub buntują się rzadko. Widok jadąc tyłem jest znacznie lepszy, fotelik jest wysoko - naprawdę nie znam dziecka w RWF, ktore miałoby problem z kierunkiem jazdy. PS ten konkretny model można odwrócić przodem przy osiągnieciu pewnej wagi (nie pamiętam dokłądnie jakiej). Poza tym - zdjęcia dzieci w RWF mówią same za siebie.

      Usuń
  3. My jeszcze o tym nie myślimy, ale może też się nie niego skusimy. Pewnie Andrzej będzie od tej roboty;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda jest taka, że koniecznie należy sprawdzić w instrukcjach fotelików, czy dany model pasuje do Waszego modelu samochodu - u nas był problem, bo instrukcje obejmują auta nowsze, a nasza stara bryka nie mieściła się już w tabelkach. W takim wypadku poleca się przymierzenie konkretnych fotelików do kanap w samochodzie i już :)

      Usuń
  4. My już myślimy o foteliku następnym i z pewnością będzie to RWF. My stawiamy na besafe. Karoli nowy tron ewidentnie się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My też mamy RWF. Bezpieczeństwo - przede wszystkim. Pocieszam się, że dla drugiego Bobasa nie będziemy kupować wózka, nosidla i chust - zatem znajdzie się kasa i na drugi taki fotel:D

    OdpowiedzUsuń
  6. My teraz w tym temacie na bieżąco. Upatrzyliśmy jeden i pojechaliśmy kupić. Na miejscu okazało się, że nie pasuje on do naszego auta, w którym pasy zamontowane są nisko w fotelach, nie jak w większości- nieco wyżej. Okazało się, że kolejne też nie pasują;( Bo pasy samoch są zbyt krótkie!!!

    Pani w sklepie poradziła nam że jest jeden model maxi cosi tobi, który zapina się inaczej niż wszystkie, jakoś dookoła... akurat tego nie było. Kosztuje ok.800zł. Niemało:(

    Ten Wasz montuje się tylko tyłem do kierunku jazdy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz może być montowany w obu kierunkach, ale tyłem aż do 25 kg i tak będziemy małą wozić. Jeśli macie taki problem z fotelikiem, zadzwoń do Pana Proste i zapytaj - mi poradził, ale i tak wolałam osobisty montaż, aby mieć pewność, ze jest ok. Numer http://www.osiemgwiazdek.pl/webpage/kontakt.html

      Usuń
    2. Właśnie zastanawiałam się czy takim obcym, nie-klientom też doradza:))
      Zapytam go na pewno:)
      Dzięki.

      Usuń
  7. Bezpieczeństwo dziecko jest najważniejsze i cena nie powinna tu być problemem. Tak jak piszesz- jest wiele okazji żeby pozbierać hajsyk na tak ważną inwestycję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A czemu jeszcze tyłem jezdzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RWF to specjalny typ fotelików dla dzieci starszych, do przewożenia ich własnie tyłem. Polecam przeczytać: http://osiemgwiazdek.blogspot.com/2013/01/przewoz-dziecko-tyem-do-kierunku-jazdy.html

      Usuń
    2. No właśnie. Tak wielu z nas o tym nie wiedziało.
      A przecież w Ameryce i Skandynawii przeworzenie dzieci tyłem do kier jazdy
      jest obowiązkowe do 4 rż.
      W UK trudno znaleźć taki fotelik, tam samo jak w pl zresztą...

      Usuń
  9. Słyszałam o tych fotelikach i jakoś nie czuję się przekonana. Albo inaczej - zapewne prawdą jest, iż są bezpieczniejsze, ale nie przemawiają do mnie zbytnio pod względem funkcjonalnym. Bo przecież tak długo to ciężko byłoby zawsze jeździć z maluszkiem na tylnym siedzeniu, a jakoś ciężko byłoby mi wyruszyć w trasę i nie móc nawet podejrzeć, co się dzieje u Bąbelka.
    Swoją drogę, chciałabym zaprosić do nowego kąta, który właśnie urządzamy w blogosferze z Maluszkiem http://codziennosc-malego-czlowieka.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeżdżę sama w trasy ponad 150-kilometrowe z małą z tyłu (ja prowadzę)> Karola ma ekstra widoki lub śpi (poza tym, już od daaaawna jeździmy z mężem oboje z przodu, a mała z tyłu). Są lusterka (niedrogie) do przyczepiania na zagłówkach samochodowych, dzięki którym widzisz dziecko cały czas, takie o: http://www.sklep.zuzia.duu.pl/zdjecia/besafelusterko1.jpg

      Usuń
  10. Powiem Ci Karola, że macie z Manią takie same trony :D nasz właśnie przyszedł i miał być czarny a jest tetris, ale może się nam nie pomylą w niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz też miał być czarny, a jest tetris ;)

      Usuń

Tekst alternatywny