10,5


Tyle miesięcy ma właśnie Karolina, a to już prawie rok...

 Miniony weekend spędziliśmy u znajomych w Krakowie (dzięki, Państwo Dz.!). Wizyta miła niezwykle, ale owocna jeszcze bardziej... Karolinka miała możliwość podpatrywać starszego (o całe 2,5 miesiąca) kolegę Pawełka. A ten - raczkuje, wstaje, prowadzony chodzi, gada jak najęty itp. itd.

Naprawdę nie sądziłam, że naśladownictwo małej jest aż tak silne, bo po powrocie zawzięła się w sobie i prawie, prawie raczkuje, próbuje wstawać (o matko! szczególnie w wannie), pełza w tył. Wcześniej (w zeszłym tygodniu) opanowała do perfekcji obroty i turlanie - żegnajcie spokojne przewijanie i przebieranie ;)





Z innych, typowo fizycznych, umiejętności - ćwiczy namiętnie samodzielne siadanie z leżenia (na razie perfekcyjnie z leżenia na brzuchu, z pleców coś po drodze się psuje :P), robi skłony w przód w siadzie (jakby ćwiczyła jogę ;), podnosi obie ręce do góry i ogląda je z zaciekawieniem, nagle łapie coś/kogoś i z okrzykiem zanurza w tym dziąsła.O szczypaniu, ciągnięciu za włosy nie wspominam...

Niesamowity postęp zrobiła też jeśli chodzi o mowę - nie tylko powtarza za nami wyrazy (oczywiście tylko te, które chce :P), ale też nazywa rzeczy np. kot - mej (od "miau"), pies - hau, drzewo - bajo. Zapytana bez problemu i pomyłek wskazuje: gdzie jest tata, babcia, dziadek, ciocia, kot, pies, lampa, kółko... Tylko zapytana o mamę, trochę się dziwi - "No jak to, mama to ja, ja to mama" ;).

Kochaniutka zaczęła się częściej przytulać, potrafi poproszona nadstawić dzióbek i ofiarować buziaka. Gdy widzi kogoś, kogo lubi (patrz - babcię, dziadka, tatę, ciocię... no cały świat!) zaczyna z radości kopać nogami i wyciąga rączki, aby ją wzięła ta osoba na ręce. Zabawnie przekręca główkę, gdy chce kogoś zaczepić i nawiązać dialog - filuternie się przy tym uśmiecha. A jeśli już o uśmiechu - toć to dziecko płacze, a jak, ale gdy się śmieje... Zapomina się o tych gorszych chwilach.

Uwielbia spacery - posadzona do spacerówki musi siedzieć prosto i łapać elementy wózka - koniec z biernym leżeniem! Zaczepia mijających nas ludzi - "E!". Z wózka śle mi (niezaczepiania) uśmiechy i przekrzywia główkę.

Najważniejsze - pokazuje swój charakter. Sama zaczepia, sama inicjuje wymianę uśmiechów, zaczyna śpiewać i domaga się tego samego ode mnie :) Ma też różki, a jak... Złości się, gdy coś jej nie wychodzi (np. samodzielny siad z leżenia), gdy próbuje raczkować, a się nie udaje. Na szczęście szybko znajduje inny obiekt zainteresowania lub uspokojona przez mamę, wraca do zabawy z nowymi siłami :)

Mała idzie jak burza - spodziewałam się, że w okolicach roczku nasza córka zmieni się z niemlaka w małe dziecko. Ale, że ten proces rozpocznie się już? Czujemy oboje w kościach, że niezłe z niej będzie ziółko (i tu powinno paść z usta Daniela: "Po mamie!", a z moich: "Chyba po tacie!") FIN!

11 komentarzy:

  1. no brawo! :) a z tym nazywaniem kota, psa! szok i szacun! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. strasznie mi się podoba nowa szata bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo trochę czasu mi to zajęło :P Jestem tym bardziej dumna, bo zrobiłam to sama :)

      Usuń
  3. Jejku jak ślicznie u Was, ja wciąż coś poprawiam ale nic mi z tego nie wychodzi i wciąż jestem niezadowolona z efektu ;( A jak Gosiu zrobiłaś że strony typu ,,O Nas" są wyśrodkowane i nie mają tych obramówek dookoła.
    A Karola śliczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo pomocna byłą strona Hafiji - np. to http://hafija-background.blogspot.com/2012/08/jak-wysrodkowac-pasek-stron.html#.UtgPYtLuI2A

      Usuń
  4. Ładniutko tu :)
    A Karolinka cudna i pięknie się rozwija :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ten czas pędzi! A pamiętam, jakby to było kilka dni temu, gdy pisałaś o swojej ciąży. Samych radości dla ślicznej Karoliny:)))
    Bardzo fajne zmiany na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. o jak tu ładnie! :))

    i tak, teraz przewijanie/przebieranie będzie wyzwaniem :D
    Karolka pędzi z nowościami!
    I kurcze, już tak blisko do roczku...takie duże te nasze dzieciaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznotka wspaniała.grafika wspaniała. Umiejętności wspaniałe :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ślicznie na blogu:) a Karolina z tym nazewnictwem mnie zszokowała:) super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale szał!
    Karola idziesz jak burza! Oby tak dalej Piękniutka!

    OdpowiedzUsuń

Tekst alternatywny