Pytanie


Dziewczyny, chciałam zapytać o jedną sprawę.  Nasza Karolina od jakiegoś czasu codziennie około północy zawodzi przez sen. Ciężko nazwać to płaczem, jest to raczej krótki, kilkusekundowy pisk, jęk z zamkniętymi oczami. Mała chodzi spać zawsze o 21 - jak w zegarku, więc powtarzalność płaczu wydaje mi się łączyć ze zmianą fazy snu. Nie wybudza się. Zazwyczaj stałam koło łóżeczka tylko chwilę, gdy usłyszałam jęk, ale wczoraj poczekałam kilka minut i okazało się, że po jęku była chwilę całkowicie spokojna, a po minucie lub dwóch zaczęła przyginać nóżki do brzucha, ruszać się, machać paluszkami tak, jakby jej się coś śniło, a następnie zasnęła twardym snem. Różne myśli chodzą mi po głowie - oczywiście zapytam o tę kwestię neurologa, ale wcześniej chciałam podpytać Was. Ktoś, coś?

10 komentarzy:

  1. Niestety nie wiem, mojej Hani też zdarza się czasem właśnie zawodzenie, ale nie towarzyszą temu zawsze te same objawy,faktycznie jeśli Cię to niepokoi to tylko specjalista, po się truć. powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Zosi też zdarza się załkać przez sen i natychmiast zasypia, ale się nie rzuca przy tym. Czasami też się chichra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na ten temat niestety nic nie wiem, zapytaj lepiej lekarza faktycznie - pewnie to nic nienormalnego, moze dzieci tak mają? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. A u nas nic takiego... Może to takie "gadanie" przez sen?

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, Moja Rozalka ma tak samo jak twoja córeczka. Ostatnio czytalam, że jest to przechodzenie do kolejnej fazy snu i niepowinno się "zaczepiać" dziecka. Dzieki temu, że przczekasz chwilkę i malutka zaśnie sama, to wydłuży się jej czas snu. A jak rozpoznać, że jest to przechodzenie od fazy do fazy? Malutka ma poprostu zamkniete oczy, a gdy otworzy je to znaczy że się wybudziła.
    Teoretycznie już 3miesięczne niemowle można nauczyć dłuższego snu. Praktycznie, róznie to wychodzi - u mnie zdało egazmin i od 3 miesiąca Rozalka przesypia od 21:00 do 4:00 (z rzadkimi odstepami np. upał kiedy często budziła się).

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że to pewnie nic takiego, ale zawsze warto skonsultować ze specjalistą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm... Moja Emilcia czasem też popłakuje/ zawodzi przez sen. Nie wiem, nigdy nie pytałam o to lekarza, ale może warto? Zawsze wydawało mi się, że akurat w danym momencie coś Jej się śni..

    OdpowiedzUsuń
  8. Emilkowi też się zdaża a w zeszłym tygodniu miał tak prawie cały tydzień. Zastanawiam się też czy to nie jest związane z skokiem bo w tym tygodniu jest już całkiem inny (widać wielki postępy w rozwoju) no i jęki się skończyły.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Natalka też tak miała, Emilka również. Myślę, że to normalne, ale dlaczego tak się dzieje nie wiem. Jedynie się domyślam, że się po prostu przebudza, ale nie na tyle że się całkowicie budzi, wtedy popłakuje, jęczy. Ja zawsze wolałam przeczekać, nie wybudzać dziewczynek, przestanie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie jest podobnie. Parę sekund jęku przez sen, ale to chyba normalne.

    OdpowiedzUsuń

Tekst alternatywny