Do przemyślenia

Postanowiłam codziennie poświęcić jakiś czas na temty typowo ciążowo-porodowo-niemowlęce.
Nie chcę zginąć w natłoku informacji, nie chcę obudzić się z poczuciem, że decyzję będę musiała podjąć spontanicznie, bo nic nie wiem. Poza tym, takie usystematyzowanie pozwoli mi na zajmowanie się ciążą przez określony czas, zamiast spędzać na tym cały dzień.

Tematy do przemyślenia:
1. Miejsce porodu
2. Szkoła rodzenia - gdzie, kiedy
3. Pieluszki - jednorazowe czy wielokrotnego użytku
4. Kosmetyki - naturalne czy standardowe dla niemowląt
5. Szczepienia (pneumokoki i inne)
6. Dziecko i kot (co po porodzie)
7. Rodzicielstwo bliskości - z czym to się je
8. Wózek
9. Wyprawka dla dziecka
10. Dieta matki karmiącej
11. Poród rodzinny - za i przeciw
12. Karmienie piersią - dolegliwości, jak leczyć
13. Pozycja do porodu
14. Odwiedziny położnej po porodzie (czego się spodziewać)
15. Baby blues
16. Biustonosz do karmienia
17.Masaż Shantala
18. Postrzeganie świata przez niemowlaka (czarno-białe materiały)
19. Co zamiast chusteczek nawilżanych?
20. Noszenie w chuście czy nosidełku?
21. Gadżety - organizer na łóżeczko, przewijak, torba
22. Ciążowa sesja zdjęciowa - o czym pamiętać
23. Wkład do wanienki - jaki i po co (+ kubek do polewania główki)
24. Lampki, pozytywki, zabawki na łóżeczko
25. Baby shower - robić?
26. Hartowanie brodawek przed porodem
27. Materac do łóżeczka
28. Pieluszki DADA
29. Otulaczek
30. Szczotki Khaja naturalne
31. Miejsce dziecka po porodzie - łóżeczko czy łóżko rodziców
32. Torba do szpitala - mama i dziecko
33. Dokumenty potrzebne do szpitala

Na razie do głowy przyszło mi tyle. Będę uzupełniać.


6 komentarzy:

  1. U nas otulaczek się nie sprawdził. Mój Maluch nie znosił spętania. Ale lubił leżeć w beciku, bo rączki były wolne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, nie dowiem się, dopóki dziecka nie będzie z nami, ale zastanawiałam się nad jego zakupem po kilku pozytywnych opiniach.

      Usuń
  2. Tylko nie myśl za dużo, żeby się niepotrzebnie nie nakręcać, bo wiele spraw i tak potoczy się inaczej, niż przeczytałaś, zaplanowałaś itp ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak o tym nie pomyślałam :) Rzeczywiście, większość spraw klaruje się na bieżąco, ale w niektórych kwestiach będę czuła się pewniej, czytając na ich temat wcześniej i podejmując decyzje pomiędzy dwie, trzema znanymi rzeczami, sytuacjami.

      Usuń
  3. O Chrystusie, a ja w ogóle jeszcze o tym nie pomyślałam! Chyba za wcześnie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dopiero w 18 tygodniu pozwoliłam sobie na stworzenie listy ;) teraz powoli ogarniam każdy punkt, jeden dziennie, aby nie zwariować od natłoku "dzieciowych" informacji, blogów itp. ;)

    OdpowiedzUsuń

Tekst alternatywny